Anasayfa

 

Ehlibeyt

 

14 Masum

 

Kuran T├╝rkce

 

Dualar

 

G├Âr├╝nt├╝ler

 

Resimler

 

Irtibat

 

Impressum

 

Ziyaret Defteri

 


Handy Angebote  

G├╝n├╝m├╝zde ya┼čayan Alevilerin ├žo─ču neden , mensup oldu─ču ─░slam─▒n ┼čartlar─▒ olan namaz oru├ž hacc gibi amelleri yapm─▒yorlar. Bunu herkes art niyet olmaks─▒z─▒n kolayca anl─▒yabilir.

┼×u ba┼čl─▒klarla anlatmak istiyoruz :

 

1)   ├ľns├Âz

2)   Alevi tarihi ve olu┼čumu

3)   ┼×ah ─░smail devri

4)   ┼×ah ─░smailden sonra bug├╝ne dek

5)   Analiz

 

├ľns├Âz

Her Aleviye sordu─čumuzda , Allaha inand─▒─č─▒n─▒ , m├╝sl├╝man oldu─čunu KurÔÇÖana Hz.Muhammed ve Oniki ─░mamlara

inand─▒─č─▒n─▒ ve sevdi─čini s├Âyler. Ama bu zamanda ya┼čayan ├žo─ču Aleviler 12 ─░mamlar─▒ sevdikleri halde onlar─▒n

ya┼čant─▒s─▒ndan mesajlar─▒ndan haberleri yok ve maalesef toplum olarakda ne onlar─▒n dediklerini nede yapt─▒klar─▒n─▒

yap─▒yor veya yapabiliyoruz. Burda insan biraz olsun d├╝┼č├╝nmesi gerek. ├ç├╝nk├╝ insan sadece bir Alevi anne ve

babadan do─čdu─ču i├žin Alevi olamaz. E─čer ├Âyle olsayd─▒ di─čer insanlar─▒n su├žu ne o zaman ?Veya sadece Hz.Aliyi

sevmekle ger├žek alevi olunurmu ? Bizler neden acaba Hz.Aliyi sevmi┼čiz. ├çok yi─čit bir Kahraman oldu─ču i├žinmi

yoksa sadece mazlumlara yard─▒m edip zalimlere kar┼č─▒ geldi─či i├žinmi. Hangi sebepten dolay─▒. Bu sebeplerdense

tarihde bir ├žok yi─čit ve yard─▒m sever olmu┼čtur. Onlar─▒da Hz.Aliyle e┼čit tutmam─▒z gerekir. Ama biz Hz.Aliyi her

hangi biriyle e┼čit tutmuyoruz ve tutmam─▒┼č─▒z. Hay─▒r, aleviler Hz.Aliyi , insanl─▒k alemi i├žin kurtulu┼č sebebi olan

─░slam dinini hi├ž bir zerre kadar kar┼č─▒l─▒k beklemeden yay─▒p savundu─ču i├žindir. D├╝nyan─▒n sonuna kadar insanlar─▒

karanl─▒kta b─▒rakmay─▒p ayd─▒nlatan AllahÔÇÖ─▒n y├╝ce s├Âzlerini KurÔÇÖanda toplay─▒p yazd─▒─č─▒ i├žindir. Kendisi ya┼čayan

KurÔÇÖan oldu─ču i├žindir.Peygamberden sonra insanl─▒─ča kurtulu┼č kap─▒s─▒ oldu─ču i├žindir. Yani ilahi bir hedefi oldu─čundan.

Sadece hakka hizmet edip insanlar─▒ insan yapmak i├žin nefesinin son an─▒na kadar m├╝cadele etti─či i├žindir.

Peygamber ve 12 ─░mamlardan ba┼čkas─▒ bu g├Ârevi daha iyi yapsayd─▒ onlar─▒ severdik. Ama g├Âr├╝yoruz ki bu zatlardan

ba┼čkalar─▒ Allaha daha yak─▒n olamam─▒┼č ve Allah taraf─▒ndanda se├žilmemi┼č. Gelelim as─▒l konumuza : Durum b├Âyle iken

nas─▒l oldu bizler as─▒l sebepleri unuttuk ve t├╝rl├╝ t├╝rl├╝ Alevilik tan─▒nmaya ba┼čland─▒. Bunlar─▒n sebeplerini anlamam─▒z i├žin

biraz  tarihten sayfalar a├žmam─▒z gerekiyor. L├╝tfen devam okuyunuz

 

Alevi tarihi ve olu┼čumu

├ľrnek ya┼čam tarz─▒ ve insanlar─▒n birbiriyle  kamil bir ┼čekilde ya┼čad─▒─č─▒ , devletin ve milletin adaletle ge├žinebildi─či bir

ortam Hz.MuhammedÔÇÖin (selam olsun ona ve Ehli-Beytine) getirdi─či ve sadece onun ve Hz.AliÔÇÖnin (k─▒sa h├╝k├╝metinde)

ya┼čand─▒─č─▒ Islam diniyle olmu┼čtur. Peygamber efendimiz ve ─░mam Aliyle beraber ─░slam dinide topra─ča g├Âm├╝lm├╝┼čt├╝r.

Bunu belirtelim ki biz bu ─░slam─▒ savunuyoruz. Yoksa g├╝n├╝m├╝zdeki d├╝nyaperest ve zenginlerin u┼ča─č─▒ olmu┼č liderlerin

├Ânderli─čindeki  ─░slam devletleri de─čil. Tarihe bakt─▒─č─▒m─▒z zaman Hz.Muhammedin d├Âneminde Islam dini bir bar─▒┼č

diniydi. Ancak Peygamberin vefat─▒yla haks─▒z bir ┼čekilde onun yerine ge├žen 1.Halife Ebu Bekir zaman─▒nda ─░slam ad─▒na

ilk fetihler ba┼člad─▒ ve m├╝sl├╝man olm─▒yan devletler ─░slama girmeleri i├žin zorland─▒. Bunlar Kuzey Afrika , (Anadolu)

ve Bizans ├╝lkeleri idi. 2.Halife ├ľmer zaman─▒nda ─░slam irana kadar geldi ve iran k─▒smen k─▒l─▒├ž zoruyla Islam─▒ kabul etti

(634-642). Oysaki ─░slamda zorlama yoktur. ─░ran─▒ a─č─▒rl─▒kl─▒ olarak ele al─▒yoruz ├ž├╝nk├╝ biz Aleviler iranda bulunan

Horasan b├Âlgesinden Anadoluya g├Â├ž etmi┼čiz.Hz.Ali ve evlad─▒n─▒n b├╝y├╝k zul├╝mlerle ortadan kald─▒r─▒lmalar─▒ndan sonra

Kuran ─▒n mesaj─▒ ideal toplumunu olu┼čturma  s├╝recinden ├ž─▒kar─▒l─▒p saltanat hesaplar─▒n─▒n kutsal g├Âsterilmesi i├žin

s├Âm├╝r├╝len bir ara├ž haline getirildi. Bunu yapanlar Muaviye , o─člu Yezid ve daha sonra iktidara gelen Emeviler ve

Abbasiler olmu┼čtur. ─░slamdan ├Ânceki saltanatlar─▒ ─░slam geldikten sonra ellerinden ├ž─▒kt─▒─č─▒ i├žin Peygamber ve

soyuna (Ha┼čimo─čullar─▒na) b├╝y├╝k bir kin beslemi┼čler. Menfaatleri gere─čince m├╝sl├╝man olmu┼člar ve bu sayede zorla

─░slam devletinin ba┼č─▒na ge├žip yine eski saltanatlar─▒n─▒ s├╝rd├╝rm├╝┼čler. ─░┼čte ileriki sayfalarda anlatmak istedi─čimizde

budur. ─░slam ├žo─čunlukla bu zalimlerin elleriyle d├╝nyaya yay─▒lm─▒┼č ve uygulanm─▒┼č. Bu sebepten dolay─▒ bug├╝n ─░slam

dini gayri m├╝sl├╝man ├╝lkeler taraf─▒ndan k├Ât├╝ veya korkar bir g├Âzle bak─▒lmaktad─▒r. Bununla ilgili bir s├Âz vard─▒r :

E─čer Peygamberden sonra yerine Hz.Ali ve evlatlar─▒ olan 11 ─░mamlar  ge├žselerdi bug├╝n yery├╝z├╝nde belki m├╝sl├╝man

olm─▒yan insan kalm─▒yacakt─▒. Hz.Ali nin hilafet zaman─▒nda T├╝rklerin ├žo─čunluk olarak ya┼čad─▒─č─▒ ├╝lkelere (T├╝rkmenistan

ve Horasan/─░ran) yap─▒lan bask─▒lar kald─▒r─▒lm─▒┼čt─▒. Ve o zaman o b├Âlgelerde ya┼čayan Aleviler (o zaman daha alevi olarak

an─▒lm─▒yorlard─▒) Hz.Ali ve evlatlar─▒na b├╝y├╝k sevgi beslediler. Bu b├Âlgelerde ya┼čayan T├╝rklerin ├Ânceki dini inanc─▒

┼×amanizm ve Zerd├╝┼čtl├╝k idi. Bug├╝n halen a─čaca ip ba─člamak ta┼ča kurban kesmek ve dilek dilemek gibi inan├žlar

┼čamanizm den kalmad─▒r. T├╝rkler topluluk olarak ─░slam─▒ takriben 300 y─▒l  sonra kabul etmi┼čler (940-960 y─▒llarda).

Buda g├Âsteriyorki Emevi ─░slam─▒yetini kabul etmemek i├žin ne kadar direnmi┼čler. ├ç├╝nk├╝ o ─░slam, Peygamber ve

Ehli Beytinin ─░slam─▒ de─čil idi. Ancak Saltanatlar─▒n─▒ kabul ettirmek amac─▒ndayd─▒lar. Hedefleri ├╝lkeleri feth edip ganimet

(mal varl─▒─č─▒) elde etmek idi. Bu bask─▒lardan usanan Ehli Beyt taraftarlar─▒ Araplar─▒n hakim olmad─▒─č─▒ bir ├╝lkeye g├Â├ž

ederler. Bu g├Â├ž ─░randan bug├╝nki Anadoluya olmu┼čtur. Arap hakimiyetinin ├ž├Âkt├╝─č├╝ 10.Y├╝zy─▒ldan itibaren T├╝rkistan─▒n

bir├žok b├Âlgesi yo─čun olarak Sufi dervi┼člerin, ─░slam─▒ tebli─č faaliyetlerine sahne olur. Abbasilerin Ali evlatlar─▒na olan

d├╝┼čmanl─▒klar─▒yla ─░slam─▒ yayma methoduna kar┼č─▒l─▒k  Ehli Beyt taraftar─▒ olan dervi┼člerin ─░slam─▒ yaymalar─▒ etkili olur.

Sufi dervi┼čler Emevi-─░slam anlay─▒┼č─▒ndan farkl─▒, fakat Kuran ruhuna uygun ─░slam─▒n mistik bir yorumuydu. Ve bununla

Anadoluya kadar gelip Alevi toplumuna ─░slam─▒ yaymada ba┼čar─▒l─▒ oldular. Anadolu Alevili─čin ilk temelleri de bu

tarzda ┼čekilleniyordu . Bu d├Âneme kadar ÔÇśAleviÔÇÖ peygamber soyundan gelen ki┼čilere yani seyyidlere s├Âylenirdi.

Daha hen├╝z bug├╝n oldu─ču gibi tamamen bir toplulu─ča s├Âylenmezdi. O zaman ┼čiilik ve s├╝nnilik vard─▒. Anadoluda

ya┼čayan bu toplulu─čun co─ču ÔÇťAlevilerÔÇŁ caferili─či bir mezhep olarak de─čilde, Ehli Beyt nesline muhabbet ve ba─čl─▒l─▒k

ve o d├Ânemki h├╝k├╝mdarlar─▒n  bask─▒lar─▒na ba┼čkald─▒r─▒ tavr─▒yla tan─▒n─▒yordu . Belirgin vasf─▒ Ehli Beyt nesline kar┼č─▒

y├╝r├╝t├╝len zul├╝m ve katliamlar─▒ yapanlara d├╝┼čmanl─▒kt─▒. Buraya kadar san─▒r─▒m Anadolu Alevili─čin olu┼čumundaki

ba┼člang─▒├ž ┼čekli okuyanlar taraf─▒ndan anla┼č─▒lm─▒┼čt─▒r. Yani Anadoludaki aleviler  Ehli Beyt d├╝┼čmanlar─▒n─▒n (Abbasilerin)

getirdi─či ─░slam anlay─▒┼č─▒n─▒ kabul etmek istemiyorlard─▒. ├ç├╝nk├╝ insan do─čal olarak sevmedi─či, d├╝┼čman bildi─či bir ki┼činin

veya kitlenin yapt─▒─č─▒n─▒da sevmez ve uygulamaz. Ama di─čer taraftan sevdi─či do─čru bildi─či 12 ─░mamlar─▒n s├Âzlerinden

mesajlar─▒ndan , ─░slam─▒ ya┼čama (prati─če d├Âkme) ┼čeklinden tam olarak ayd─▒nlanmam─▒┼čt─▒lar. Aleviler tarih boyunca hi├ž

devletin ├╝st d├╝zeyinde yer alamam─▒┼člar hep k─▒rsal kesimlerde da─člarda ve g├╝vende olmak i├žin insanlar─▒n zor

ula┼čabilece─či yerlerde ya┼čam─▒┼člar. Ama bu bilgisizlik b├Âyle kalm─▒yacakt─▒...

 

┼×ah ─░smail devri

Hz.Ali den sonra Arap topraklar─▒nda Ali evlatlar─▒na ve ┼čiilerine (taraftarlar─▒na) yap─▒lan bask─▒lar ├žok artm─▒┼čt─▒.

Bu bask─▒dan kurtulmak i├žin  seyyidler bu b├Âlgeleri terk edip irana do─čru daha ├žok iran─▒n kum ┼čehrine g├Â├ž etmi┼člerdi.

Kum ┼čehri adeta ali evlatlar─▒n─▒n yerle┼čti─či bir mekan olmu┼čtu. ─░randa anadoluya nazaren 12 Imam─▒n yolu , caferili─čin

yay─▒lmas─▒ ve insanlar─▒n Ehli Beytin e─čitimini almas─▒ bu sayede ├žabuk oldu. Bu seyyidlerin ├žabas─▒ ve ├žal─▒┼čmalar─▒ ileride

iran─▒n bir ┼čii devleti olmas─▒nda ├Ân haz─▒rl─▒k olmu┼čtu. Tabiki en ├Ânemli unsur 8. ─░mam─▒m─▒z Hz.Ali R─▒za n─▒n ─░rana

gitmesinde olmu┼čtur. Imam─▒n t├╝rbesi bug├╝n Horasan─▒n me┼čhed ┼čehrindedir . Ve Imam R─▒zan─▒n (selam olsun ona) k─▒z

karde┼či Hz.Masume nin t├╝rbeside Kum ┼čehrindedir .Ehli Beyt sevgisi bu zatlar y├╝z├╝nden oralarda sabitle┼čmi┼čtir...

─░leriki zamanlarda yani 1500 y─▒llarda ┼×ah ─░smail ─░randa Safevi devletini bir ba┼čka ad─▒yla Devleti-K─▒z─▒lba┼č─▒ kurar.

─░lk olarak Horasandan Tebrize ve s─▒n─▒r─▒ Erzincan-Sivasa kadar varan bu devletin resmi mezhebi ┼×iilik/Caferilik olur.

┼×ah ─░smail o zaman paralar─▒n ├╝st├╝ne 12 ─░mamlar─▒n isimlerini bile bast─▒r─▒r. Bu Devletin kurulmas─▒ Anadoludaki

T├╝rkmen Alevilerinde b├╝y├╝k deste─či ile olmu┼čtur. Bu vas─▒ta ilede Anadoluda ya┼čayan Alevilerle ─░randa ya┼čayan

Alevi/┼×iiler aras─▒nda bir karde┼člik k├Âpr├╝s├╝ olu┼čmu┼čtu. ┼×ah ─░smailde t├╝rkt├╝ ve her iki taraf 12 ─░mam inanc─▒ndayd─▒lar.

┼×ah ─░smail devrinde Alevi Dedelerinin ├žo─ču Erdebil oca─č─▒na ba─čl─▒yd─▒lar. Safeviler/─░ran devletinden Anadoluya Halka

ir┼čad i├žin gelen din adamlar─▒na Anadoludaki Dedeler taraf─▒ndan izin verilmesi , ┼×iili─čin/Caferili─čin Aleviler taraf─▒ndan

kabul edildi─čini ve uygulanmaya ba┼članmas─▒n─▒n bir kan─▒t─▒d─▒r. Burada Anadoluda ya┼čayan Aleviler i├žin yeni bir d├Ânem

ba┼člam─▒┼čt─▒. Ve yava┼č yava┼č Peygamber ve Ehli Beytin istedi─či ─░slamiyeti pratikdede uygulamaya ba┼člam─▒┼člard─▒.

Yani Hz.Alinin k─▒ld─▒─č─▒ namaz─▒ ve di─čer ─░slam─▒n ┼čartlar─▒ yerine getiriliyordu (Bundan ├Âncede tabiki anadoluda say─▒s─▒ az

olsada uygulayan aleviler vard─▒).Bunu sezen o zaman─▒n Osmanl─▒ padi┼čah─▒ yavuz selim , hem caferili─čin b├╝y├╝mesinin

hemde ┼×ah ─░smailin devletinin g├╝├žlenmesinde Osmanl─▒ devleti i├žin ├žok b├╝y├╝k bir tehlike unsuru olaca─č─▒na kanaat

getirir. Bu d├Ânemde Anadoluda ya┼čayan toplulu─ča Alevi  yerine daha ├žok K─▒z─▒lba┼č , Rafizi ve Bekta┼či olarak hitap

edilirdi. 1826 da osmanl─▒ sultan─▒ taraf─▒ndan osmanl─▒ ordusuna mensup olan yeni├žeriler tehlikeli g├Âr├╝nd├╝kleri i├žin

da─č─▒t─▒l─▒r. Ve onunla beraber bekta┼čilikte yasaklan─▒r .(O zamana kadar bekta┼čilerin devletle aras─▒ iyidi). K─▒z─▒lba┼čl─▒k

isminede k├Ât├╝ manada s├Âzler isnad edilince , bu d├Ânemden itibaren Alevi kelimesi a─č─▒rl─▒k kazan─▒r .Ve bug├╝ne kadar bu

isim b├Âylece kalm─▒┼čt─▒r. O zaman kendine Alevi diyen herkes bug├╝noldu─ču gibi s├Âzde de─čil ├Âzde aleviydiler.

Allaha , Peygamberine ve Ehlibeytine ba─čl─▒ ve sad─▒k idiler. O u─čurda canlar─▒n─▒ veriyordular.12 Imamlar─▒n yapt─▒─č─▒n─▒

(dini amelleri) onlarda aynen yap─▒yorlard─▒. Devam edelim : Yavuz Selim ┼×eyhul-─░slama( y├╝ksek din adamlar─▒) fetva

vermelerini emreder. Fetva ┼č├Âyledir : K─▒z─▒lba┼člar─▒n  3 Halifeye (ebu bekir, ├Âmer ve osman)  k├Ât├╝ kelimeler s├Âyleyip

onlar─▒n hilafetini kabul etmedikleri yolunda haberler gelmektedir. Kim Peygamberin Halifelerini kabul etmezse dinden

├ž─▒km─▒┼č kafir olmu┼čtur. K─▒z─▒lba┼člar─▒n katli vacip ve onlara ait mal, ├žocuk ve kad─▒nda helald─▒r . Bu fetvaya dayanarak

yavuz , Osmanl─▒ topraklar─▒nda k─▒z─▒lba┼č katliam─▒na ba┼člar. Tarih bu katliamlarda ├Âld├╝r├╝len insan say─▒s─▒n─▒ 40.000 veya

70.0000  olarak belirler. Do─čuda bulunan K├╝rt beylikleri yavuza destek olmu┼člard─▒r. (Delil:Topkap─▒ Saray ar┼čivinde,

E.11969 numarayla bulunan ve 38 k├╝rt beyine yaz─▒lan te┼čekk├╝r mektuplar─▒d─▒r). Bu katliamlarda Alevilerin ├Ânde gelen

ilim adamlar─▒, alimleri ve dedeleri ├žok say─▒dad─▒r. Geri kalanlar da─člara ka├žar, g├╝c├╝ olanlar Safevi devletine s─▒─č─▒n─▒r.

Yavuzun hesab─▒ i├žteki tehlikeyi ├Ânledikten sonra ┼×ah Ismaile Safevi devletine y├Ânelmektir. Osmanl─▒ ile Safevi

devletinin aras─▒nda ├çald─▒ran sava┼č─▒ olur (1514). ┼×ah ─░smail ordusunun say─▒s─▒ az olmas─▒ndan bu sava┼č─▒ kaybeder.

─░┼čte bug├╝n Alevilerin , Ehli Beytin ve Kuran─▒n de─čerlerinden ve emirlerinden uzak ve bilgisiz kalmalar─▒

bu ve daha ileriki sayfalarda okuyaca─č─▒n─▒z sebeplerden kaynaklanmaktad─▒r.

 

┼×ah ─░smailden sonra bug├╝ne dek

Bu olaydan sonra  Aleviler/K─▒z─▒lba┼člar yeterince bilgi sahibi olam─▒yan dedelerin ellerinde kal─▒rlar.Art─▒k ─░lim merkezi

olan Erdebil ┼čehrinin ├Ân├╝ kesilmi┼čti ve Aleviler devaml─▒ s─▒k─▒ kontrol alt─▒ndayd─▒lar. Ordan gelecek olan alimlerin ├Ân├╝

kesilmi┼čti. Anadoludaki Ehli Beyt taraftarlar─▒ ya┼čamlar─▒n─▒  daha kapal─▒ bir ┼čekilde s├╝rd├╝rmeye devam ettiler. Gizli

yerlerde ibadet edip ileriki zamanlardada  bunu ancak Cem (bir araya gelmek) yaparak s├╝rd├╝rebildiler. Ve ilimden ,

bilgiden yoksun kald─▒lar. Bunun sebebide , ├çald─▒ran sava┼č─▒ndan sonra Anadolu Alevilerine, Safevi devletinde ya┼čayan

Alevi/┼×iilere nazaren art─▒k Caferili─čin temelleri  ula┼čt─▒r─▒lamad─▒. Anadoludaki  ├žo─ču Alevilerde eski inan├žlar─▒ olan

┼čamanizmden kal─▒nt─▒lar durdu. Bug├╝nde varolan, a─čaca ip ba─člamak ta┼čla dilek tutmak veya ta┼ča kurban kesmek ,

g├╝ne┼če do─čru durup dua etmek gibi inan├žlar ┼čamanizmden kalmad─▒r. Bug├╝n ├žo─ču alevinin dini ya┼čam tarz─▒

12 ─░mamlara uymamas─▒ ┼čuy├╝zdendir. 12 imamlar─▒n sevgisiyle yetinip ve sadece anadoluda g├Âr├╝len k├╝lt├╝rle┼čmi┼č

cem ve semahla dini hayatlar─▒n─▒ tamamlad─▒lar. Misal : Erkek ve kad─▒n─▒n bir arada ibadet etmeleride 12 Imamlar─▒n

d├Âneminde rastlanmam─▒┼č bir olayd─▒r. Bu ─░slamdan ├Ânce t├╝rklerin eski inanc─▒nda vard─▒. Ve sonras─▒ Horosandan

anadoluya ta┼č─▒nm─▒┼čd─▒r. Hoca Ahmet Yesevi den bir misal verilebilinir. Halk d├Ânemin h├╝k├╝mdar─▒na ┼čikayette bulununca

h├╝k├╝mdar da m├╝fetti┼člerini g├Ânderip durumu tespit ettirmi┼č ve kad─▒n erkek bir arada ibadet etmesinin sak─▒ncal─▒

oldu─čunu bildirmi┼č. Ahmet Yesevide m├╝fetti┼člere bana bir kutu getirin demi┼č. Kutuya biraz pamuk koymu┼č ve

pamu─čun ├╝zerinede bir par├ža ate┼č koyduktan sonra kutuyu kapatm─▒┼č. Bunu h├╝k├╝mdara g├Ât├╝r├╝n demi┼č. H├╝k├╝mdar

kutuyu a├ž─▒nca pamuk yanmam─▒┼č , ate┼č s├Ânmemi┼č. Ahmed Yesevi bunun ├╝zerine ┼čunu s├Âylemi┼č. Ate┼čin maksad─▒

yakmak , pamu─čun maksad─▒ da ayn─▒ ┼čekilde yakmak oldu─ču i├žin ne pamuk yand─▒ ne ate┼č s├Ând├╝. ─░┼čte kad─▒n erkek de

birbirlerine k├Ât├╝ niyetle yakla┼čmad─▒klar─▒ s├╝rece bir arada bulunmalar─▒na hi├ž bir engel yoktur.

 

Analiz

O d├Ânemde ibadetlerin bu ┼čekilde yap─▒labildi─čini kabul etsekte ,  bug├╝n cemlerde ayn─▒ ciddiyetin korundu─čunu

s├Âyliyebilirmiyiz. Bug├╝n cemde insan─▒n i├žinde ne ge├žti─čini bir dede bilebilirmi. Bizler bug├╝n Hz.Ali nin isminden

alarak kendimize alevi diyorsak onlar─▒n buyurdu─čunu ve yapt─▒─č─▒n─▒ yapmam─▒z gerekmiyormu. Ge├žici bir uygulaman─▒n

yerine ebedi uygulabilece─čimiz ve  ┼č├╝phe i├žinde kalm─▒yaca─č─▒m─▒z bir y├Ântem se├žmemiz laz─▒m de─čilmi. 12 ─░mamlar─▒m─▒z

bizi hi├ž bir konuda cevaps─▒z b─▒rakmam─▒┼člard─▒r. Yeterki biz dan─▒┼čal─▒m. Biz Alevi toplumu  500 sene boyunca ezilmi┼čiz,

bask─▒ alt─▒nda kalm─▒┼č─▒z , ilimden kitaptan mahrum b─▒rak─▒lm─▒┼č─▒z. Atalar─▒m─▒z─▒n 12 ─░mamlar─▒n binlerce s├Âzleri ve ilmini

i├žeren  t├╝rk├že kitaplar─▒ ellerinde bulunmad─▒─č─▒ndan ve okuyamad─▒klar─▒ndan bizlere iletememi┼čler.Kabul. Ama biz ┼čimdi

12 Imamlar─▒n eserlerinin  rahat├ža ortaya ├ž─▒kt─▒─č─▒ ve her┼čeye kolayca ula┼čabilece─čimiz bir teknoloji ├ža─č─▒nda ya┼č─▒yoruz.

Ve kalk─▒pta ben annemden babamdan b├Âyle g├Ârd├╝m b├Âyle yapar─▒m veya ibadette ┼čekil olmaz yeterki kalbin temiz

olsun ve benzeri bo┼č laflar edersek ancak kendimizi kand─▒rm─▒┼č oluruz. Alevi ad─▒n─▒ haketmi┼č olmay─▒z. Bizim kalbimiz

12 ─░mamlar─▒n kalbinden temiz de─čildir ve onlar ibadeti ┼čekil olarak yapm─▒┼člarsa ha┼ča bizden a┼ča─č─▒da de─čiller. Bug├╝n

12 Imamlar namaz k─▒lm─▒┼člarsa , Hz.Ali mescidde ┼čehit edilmi┼čse , ben onlar─▒n izinden giden bir aleviyim diyorsam

kendime, o zaman neden onlar─▒n yapt─▒─č─▒ndan uzak duruyorum diye kendime sormam gerekir. S├Âzde Alevilik olmaz.

Kuru kuru sevgide olmaz. Hz.Ali ─░slam dini i├žin Z├╝lfikar─▒ ├žekmi┼čtir. Kuran ve Cebrail Ehli Beytin evine  inmi┼čtir.

Imam H├╝seyin Kerbelada yezide kar┼č─▒ kendisini ve evlatlar─▒n─▒ Peygamberin dini ayakta dursun ve bize ula┼čs─▒n diye

feda etmi┼čtir. Bizde onlar─▒n yapt─▒klar─▒na kar┼č─▒l─▒k  o de─čerlere sahip ├ž─▒karak ve ya┼čatarak  cevap verelim. Yoksa ─░mam

H├╝seyinin Kerbelada d├Âk├╝len kan─▒ndan bizde sorumlu oluruz. ├ç├╝nk├╝ Imam H├╝seyin kendi kurtulu┼ču i├žin can─▒n─▒ feda

etmedi , b├Âyle bir ┼čeye ihtiyac─▒ yoktu. Bizim kurtulu┼čumuz i├žin can─▒n─▒ feda etti. Biz ne yap─▒yoruz ? Bug├╝n namaz

veya oru├ž kelimesini duydu─čumuzda hemen bunu ba┼čkalar─▒na mal ediyoruz. Nerden geldi diye kayna─č─▒na bakm─▒yoruz.

A┼č─▒klar─▒m─▒z demiyormu: Getiren Cebrail okuyan Muhammed yazan Ali dir. Islam─▒n bayra─č─▒n ├žeken Ali dir. ├ľyleyse

art─▒k uyanal─▒m, ├Âz├╝m├╝ze d├Ânelim. Bu de─čerlerden ka├žmak yerine s─▒ms─▒k─▒ sar─▒l─▒p anlay─▒p uygulamaya y├Ânelenelim.

├ç├╝nk├╝ b├╝t├╝n bunlar─▒ sadece Peygamber ve Ehli-Beyti getirmi┼čtir, ba┼čkalar─▒ de─čil. Ve kurtulu┼čumuzda sadece ve sadece

bununla olur. Aksi taktirde kalk─▒p kendimize alevi diye hitap edemeyiz. En b├╝y├╝k zaaf─▒m─▒z olan bilgisizli─či giderip

12 Imamlar─▒ ve yolumuzu tan─▒maya ├žal─▒┼čal─▒m. Hz.Ali buyurmu┼čtur: Insan bilmedi─či bir ┼čeyin d├╝┼čman─▒d─▒r. Aynen

bizde bunu ya┼č─▒yoruz. Alevilik ─░slam d─▒┼č─▒d─▒r veya Alisiz Alevilik diye ├ž─▒kan yeni fitnelerden Allaha s─▒─č─▒n─▒yor

ve Toplumumuzun uyanmas─▒ i├žin Allahtan yard─▒m diliyoruz. Allah Kuranda buyuruyor: Bir topluluk kendini

d├╝zeltmedik├že ben onlar─▒ d├╝zeltmem. Hz.Ali den bizim i├žin gelen bir s├Âzle bu konuyu sonu├žland─▒r─▒yoruz:

 

Amellerinizle (yapt─▒klar─▒n─▒zla) bizlere y├╝k de─čil , s├╝s olun.  Hz.Ali